روش تدريس لغات جديد:

الف) مرحله معرفي (Presentation)

1. از دانش آموزان بخواهيد كه كتاب هاي خود را بسته و به شما گوش دهند.

2. واژه  جديد را چند بار تلفط كنيد و معني آن را با استفاده از فلاش كارت، لوحه و يا خود شئي(در صورتي كه در كلاس موجود باشد) به دانش اموزان تفهيم كنيد.

3. واژه جديد را در يك يا دو جمله جديد به كار ببريد تا مفهوم آن كاملا درك شود.

4. هر واژه را روي تخته نوشته و يا از روي فلاش كارت به دانش اموزان نشان دهيد.

در اين مرحله هر واژه را چند بار تكرار نمائيد. تا فرم نوشتاري آن را در حالي كه تلفظ واژه را مي شنوند، ببيند.

ب) مرحله تمرين (Practice)

1. از دانش آموزان بخواهيد به صورت گروهي و افرادي واژگان را بعد از شما تكرار كنند.

از دانش  آموزان بخواهيد به صورت گروهي و افرادي واژگان را بعد از شما با ديدن تصاوير تكرار كنند.

3. از دانش اموزان بخوايد به صورت گروهي و انفرادي واژگان را بعد از شما با ديدن فرم نوشتاري تكرار كنند.

ج) مرحله توليد و كاربرد (Production)

1. كلمه هاي تدريس شده را با به كارگيري از شيوه هاي زير ارزشيابي كنيد.

يكي از دستورالعمل هاي زير را به داشن آموزان بدهيد:

يك .............. به من نشان بده                       Show me a …………..

به ................ اشاره كن.                              Point to a …………..

يك ........... به من بده                                Give me a …………..

تصور يك ...........را بكش                                     Draw a picture of a …..

 

2. جمله اي با يك جاي خالي بنويسيد و از دانش آموزان بخواهيد با يكي از كلمات جديد تدريس شده آن را كامل كنند.

3. از دانش اموزان بخواهيد تا كلمات تدريس شده را در جمله به كار ببرند.

لغات جددي به كمك تصاوير

1. معرفي كلمه: ضمن اشاره به تصوير و كلمه، كلمات مربوط به هر تصوير را چند بار تكرار كنيد. در اين مرحله دانش آموزان فقط گوش مي دهند.

2. تكرار گروهي: ضمن اشاره به كلمه تصوير را بگوييد و از دانش آموزان بخواهيد بعد از شما تكرار كنند. اين عمل را با تك تك تصاوير انجام دهيد.

3. اشاره معلم و تكرار گروهي: به تصاوير اشاره كنيد بدون آنكه كلمات را بر زبان آوريد با حركات دست، دانش آموزان را به گفتن كلمه مربوط به هر تصوير تشويق كنيد.

4. تكرار انفرادي: از چند نفر به طور انفرادي بخواهيد تا با اشاره شما به تصاوير، كلمه مربوط به آن را ادا كنند. لازم به يادآوري است كه دانش اموزان مجازند فقط بعد از معلم كلمات را به طور انفرادي يا گروهي تكرار كنند.