نکاتی در مورد نحوه تدریس conversation
الف) مرحله معرفي (Presentation)
1. جهت ايجاد آمادي دانش آموزان براي پذيرش مكالمه از آنها چند سئوالي در مورد موضوع مكالمه بپرسيد و يا توضيح خلاصه در مورد آن بدهيد.
2. با استفاده از تصاوير و اشياء موجود و يا كشيدن شكل ب روي تخته سياه موضوع مكالمه را معرفي كنيد. ممكن است لازم باشد كه مفهوم مكالمه را به طور خلاصه توضيحي در مورد آن بدهيد.
3. كلمات جديد موجود در مكالمه كه در فهم آن نقش دارند را تدريس كنيد.
4. از دانش اموزان بخواهيد كه به مكالمه گوش دهند به آنها بگويي كه سئوالاتي راجع به متن از آنها خواهيد پرسيد.
5. چند سئوال درك مطلب از دانش آموزان بپرسيد كه موضوعات كلي مكالمه را دربر گيرد. پاس هاي كوتاه را از دانش اموزان بپذيريد.
6. يك بار ديگر از دانش آموزان بخواهيد كه به متن مكالمه گوش دهند و به سئوالات جزئي تري پاسخ دهند.
7. از دانش اموزان بخواهيد كه كتابهايشان را باز كنند و با نگاه كردن به متن به مكالمه گوش دهند.
8. اگر لازم باشد متن مكالمه به انگليسي توضيح دهيد و ساختراهاي مهم را براي دانش اموزان توضيح دهيد.
ب) مرحله تمرين (Practice)
1. مكالمه را با مكث هاي منطقي بلند بگوييد و از دانش آموزان بخواهيد به صورت دسته جمعي و انفرادي تكرار كنند.
2. كلاس را به دو قسمت تقسيم كنيد وب ه هر قسمت نقشي واگذار كنيد و از آنها بخواهيد نقش هاي خود را تكرار كنند و در نهايت از دانش اموزان بخواهيد كه به صورت انفرادي ايفاي نقش كنند.
ج) مرحله توليد(Production)
1. مكالمه را بر روي تخته سياه نوشته و بعضي از كلمات و عبارات را پاك كنيد و از دانش اموزان بخواهيد آن را جايگزين كنند.
2. از دانش اموزان بخواهيد كه دو به دو مكالمه را انجام دهند.
3. از دانش اموزان بخواهيد در منزل به تمرين مكالمه پرداخته و آماده ايفاي نقش در جلسه بعد باشند.
این وبلاگ متعلق به کانون فرهنگی هنری بژیک می باشد و امید است پلی مناسب میان ما و مخاطبان بوده و مطالب آن مورد استفاده زبان آموزان و فراگیران گرامی واقع شود. با پیشنهادات و انتقادات خود با ما در ارتقاء کیفی سطح علمی فراگیران سهیم باشید.